Brev

Så här kan det se ut. Ett brev.
Till den det berör, Poste restante.
Adressaten ombedes att själv avhämta sina försändelser.
Svarspostförsändelser Port Payé.

-------------

Växjö
29 november 2010

Fullt upp med att göra ingenting. Har inte ens mina egna tankar, kan inte skapa några.
Kanske får de inte plats, för där svävar alla uppmaningar.
Jag minns inte längre när något senast var mitt eget.
Men nu är jag där jag längtat till och trott skulle vara annorlunda, förändrat.
Jag ska sluta bry mig, för hur mycket bryr sig någon om jag gör fel?
En krossad självbild, en blek kompilation söndertrasad.
Osjälvständig sammansättning av material ur andras verk.
Status just nu okänd. Känna efter? Hur ska det gå till?
Jag orkar inte bry mig om omvärlden längre.
Som om jag någonsin brytt mig? Nej, bara om att verka intelligent, att upprätthålla något.
Wiki-pettrar och Facebook-korrespondens.
Bara en sån sak som att sätta sig och känna efter i tystnad, hur ska man få tid till det
när någon i samma stund kanske gillar din status i ett umbärligt café av trivialitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0